Friday, March 19, 2010

may she rest in peace.....

Al-fatihah.... semoga arwah tok su dicucuri rahmat dan diletakkan dikalangan orang2 yang beriman...AMIN...

huhuh sedey ja...esok da masok seminggu arwah tok su pergi...teringat lagi xsampai sebulan dia mai umah aku....hmmm msa tu cuti sem br2 nie...time raya cina...abah ajak aku p amek tok su kat sp...dia dok ngan anak angkat dia...sian dia xdak anak...seb bek ada anak angkat yg mau bela... actually tujuan abah aku nk g amek dia tu nak uruskan hal tanah yg abah aku beli kat dia 25 tahun dulu...masa tu xkesah sgt la psl tukar2 nama nie.....bak kata mak aku selesaikan sebelum apa2 terjadi....mungkin ada hikmahnya....kita mmg xley agak perkara mendatang...xsmpai sebulan tok su balik dari umah aku....dia telah pergi mengadap ilahi...

petang tu aku p umah kak tijah...kak tijah yg jaga tok su...tp dia xdak kat c2...dia ada kat umah anak angkat dia yg sorang lagik...so ktrg p amek dia la...at first dia xmo mai umah aku...dia kata nak balik umah kak tijah...tp lepas abah explain dia mau ikot...tok su da umoq 88 tahun... tp ok la masih sihat...cuma 2-3 bulan lepas dia jatoh bendul...so sakit la pinggang or paha sikit2...jalan pown slow2... tok su dok umah aku seminggu... dia mmg happy go lucky...gelak ja kerja dia...mmg xdak tanda2 dia nak pergi dalam masa terdekat nie...toksu nie kecik ja...lebey kurang tinggi adib...adib skarang da 5 tahun...even kasut selipar adib pown toksu muat...tok su nak pakai selipar adib coz kasot die licin...dia xmo pakai...aku pown belikan selipar minnie mouse kat toksu... cute sgt pink hitam....

tok su suka minum kopi mak...dia slalu puji2 mak...dia makan sikit ja...tp berulang2 gak... dia kata da xmo..tp smbil2 tu dok suap lagik makanan... mmg tok su asyik dok senym ja...xpenah marah orang... klo dia nak mandi aku n adik slalu tolong mandikan...bukan apa dia xsampai nak cebok air.... msa mandi tu dia akn tnya nama kami... mmg dia da ingat2 lupa...tiap2 kali mandi dia akan tnya nama kami semula... hmmm....rumah aku kan belit2...tok su selalu sesat... klo malam tdo... lebey kurang adib gak...akan jatoh tilam..hehheh... malam2 jihah suka mengusik tok su masa nak pakaikan pampers... dia akan gelak gulng2...cute sgt...adik aku slalu ngusik"abah mai tgk tok su nie, dia nak pakai pampers"... nnti dia akn gelak n marah kat adik aku coz pggl abah aku... tok su kencing kerap...so malam2 susah nak bgn...so pakaikan pampers la sng sket...

dah lima arie kat rumah n kami pown nak balik....aku p hantaq umah kak tijah....actually dia xmo balik...kami janji nak p amek dia msa cuti sem bulan 5 nanti...tok su sedey xmo balik...dia nangis...dia kata kat kami nnti dia meninggal tolong bacakan yasin kat dia...dia xdak anak2...sedey ja dengaq....

last week aku balik... nak p knduri umah mmbr aku ..... kol 1 pg phone mak aku bunyi... kak tijah tepon kata tok su dah xada...rasa mcm br semalam ja dok dengaq dia dok gelak msa pakai pampers....sgt sedey... mak aku p pagi tu ngan adik n abah... aku xp...aku terkilan jugak...aku lebeh mementingkan knduri mmbr dr p tgk tok su...huhuhu menyesal sekarang pown da xguna...sedekahkan bnyak yassin n fatihah kat tok su....

mak aku cerita...tok su jatoh ja masa nak makan kat meja makan...then dia sakit2 sket ja...cuma lebam2 sket ja...kak tijah nak bwk dia p hospital dia tak mau... 1st dia kata esok...esoknya dia kata lg 2 hari...esoknya pulak dia kat lg 3 hari...dia syik dok sebut nama mak dia ja...dia dok tnya mati sakit x....mlam yang dia nak pergi tu...dia berak malam tu... kak tijah angkat dia p mandi... xsampai berapa lama dia berak lagi...dia kata kat kak tijah...dia xmo bgn da...xlarat dah...dia kata dia ada lg 3 jam ja...pada malam itu jugak tok su pergi....al-fatihah buat tok su...tok su tetap dalam ingatan....

No comments:

Post a Comment